Din trafikskola i Halmstad

En etablerad trafikskola i Halmstad med nya ideer för hur man skapar en gynnsam inlärningsmiljö med bra förutsättningar för att Du ska kunna utvecklas under din utbildning.

Efter många års erfarenhet och fördjupade kunskaper i trafikpsykologi och pedagogik på Örebros universitet kan vi idag erbjuda Dig lärorika och effektiva teori- och körlektioner.

Vår främsta strävan är att Du ska bli en trafiksäker bilförare och att Du lätt klarar prov enligt Trafikverkets krav. På Vallås trafikskola finns all kompetens och alla tillstånd som är nödvändiga för B-körkort. Trafikskola är även medlem i STR( Sveriges Trafikskolor Riksförbund). För oss har alla personer lika värde oavsett tillhörighet.

Du är varmt välkommen.

Skolan har flyttat från sin lokal på Vallås centrum till en ljus och modern lokal på Montörgatan 7 på Vilhelmsfält. Här finns teoriavdelning i lokalen och skolan har utmärkt läge för körträning av olika slag, det är nära  till tätort, landsvägar och motorväg. Skolans läge är speciellt lämpligt för nybörjarna. Meningen är att du som nybörjare ska köra i lugn trafikmiljö och slippa dyrbara transporter från och till skolan.

Dem lokala bussarna stannar precis på Montörgatan men jag kan enligt överenskommelse hämta och lämna dig på andra ställen, som t ex hem, Stadsbiblioteket eller skolan, speciellt i början eller slutet på dagen och kring lunch.