KÖRKORTSUTBILDNING

Vi har två varianter av körkortsutbildningar, traditionell och intensivt.

TRADITIONELL KÖRKORTSUTBILDNING

Traditionell för dig som har ont om tid eller på grund av andra skäl behöver mer tid. Det ska inte ta längre tid än 8 veckor i normala fall och vår strävan är att minska dina utbildningskostnader.

KÖRKORTSUTBILDNING INTENSIVKURS (2 ELLER 3 VECKOR)

Körkortsutbildning intensivkurs är lämplig för dig som har tid och kan köra flera lektioner per dag.
Vi lovar att ge dig chans att genomgå utbildning under 2 eller 3 veckor om du följer vår planering.
Vi håller i intensivkurs varje månad.

För intensiv kurs gäller paket priserna.

Körlektionerna är 60 minuter långa. Vi hinner mycket mer och behöver inte repetera samma övning varenda lektion, vilket resulterar i att du sparar mycket pengar och tid.

Teoriutbildning

De teoretiska kunskaper som du besitter hjälper dig att lättare klara av situationer i praktiken. Under teorilektionerna går vi igenom, förutom grunderna, även det som upplevs vara svårare att förstå och det som inte står i böckerna.

Tränar på teorin gör du dels med böcker och dels med hjälp av data tester som du kommer att kunna logga in på hemifrån. Det är för dit skull att läsa teori i tid, då slipper vi sitta och prata teorin i bilen.

Riskutbildning 2

Riskutbildning 2 (halkan) gör du när du har kommit långt fram i din utbildning, för att få ut så mycket som möjligt av den. Vi gör den på Kristinehedsbanan med mig som lärare.

Riskutbildning 1

Risk 1 (alkohol, droger, mm):

Risk 1 är utbildningen som handlar om alkohol, droger, trötthet och andra riskfyllda beteenden i övrigt, är obligatorisk för dig som ska ta B-körkort. Observera att du måste genomföra och bli godkänd i risk 1 innan du gör uppskrivningen. Kursen varar i 180 minuter exklusive raster.
Efter genomförande och godkännande i kursen rapporterar vi det elektroniskt till Transportstyrelsen. Samtliga elever måste kunna legitimera sig vid kurstillfället.
Föranmälan samt betalning 3 dagar innan kursstarten är obligatoriskt.

Mörkerutbildning

Mörkerutbildning kör vi under den mörka delen av året(november-februari) med träning bl.a. på ljusteknik.

Undervisningen anpassas efter varje elevs inlärningsstil. Det betyder att jag undervisar på det sätt eleven föredrar och behöver för att lära sig på bästa sätt
– Trafikskolan erbjuder handledaren att följa med på lektioner. Detta för att göra mängdträningen så säker och effektiv som möjligt.

För privatister:

I mån av tid hjälper vi gärna dig som övningskör mycket hemma och kommer att göra prov privat. Du skräddarsyr helt enkelt din egen utbildning och kan vända dig till oss i vilket stadium som helst, i början som i slutet. Om du till exempel behöver experthjälp i hur man kör i cirkulationsplats (rondell), Eco Driving, eller andra moment som du känner dig osäker på så kan du ta enstaka lektioner i både teori och körning. Det kan helt enkelt vara så att du endast vill göra en koll och få rekommendationer i vad du behöver träna mer på när du övningskör hemma. Vi besitter särskild kompetens i hur man kör i cirkulationsplats och inom Eco Driving.